laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Dag 2 en alle indrukken

Vandaag de eerste dag in het centrum van Udaipur en de indrukken vliegen je letterlijk om je oren! Geuren, kleuren en geluiden. Langsrazende toeterende scooters en auto's en koeien op de weg. Precies dat beeld wat je van India kent. Nénée voelde zich meteen thuis en ervaarde de chaos als leuk, maar Arthur zal emigreren waarschijnlijk niet goed vinden haha.

We zijn naar de city palace geweest waar we een rondleiding kregen van een man met goede humor. Bij de ingang stond er opeens een school van 150 jongens om ons heen en dan pas heb je het idee dat jij de attractie bent. We hebben prachige foto's en uitzichten van de stad! Gelukkig was het vandaag wel droog, anders waren er nog meer meren ontstaan op straat.

Daarna zijn we naar een tempel geweest waar je natuurlijk je schoenen uit moest doen (daaaaag, witte sokken). Mensen zijn heel vriendelijk maar ze kunnen je behoorlijk intens aanstaren. Dus dan staren we maar terug haha.

Na de tempel hebben we diverse dansshows gezien. Het is niet te beschrijven hoe prachtig al die kostuums zijn in alle felle kleuren.  Zo jaloers op al die mooie stoffen dat we ons er misschien ook wel een laten maken.

Morgen begint onze eerste dag op de dovenschool, spannend! Onze eerste aanraking met een dove was trouwens al op het vliegveld!  Geweldig om te zien dat er een dove en slechthorende bij de Costa werken. Ze moesten ook lachen toen ze zagen dat wij "dankjewel" in gebarentaal kende. Mooi om te zien dat ze hier gewoon kunnen werken en zich natuurlijk  prima redden. Morgen zullen we meer zien van de dovencultuur hier, wij zijn benieuwd!!

Stephanie

Veel plezier dames! Het is leuk om jullie avonturen te volgen!

Arthur

Klopt, emigreren zie ik niet zo snel gebeuren :)