laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Dag 4

Deze dag begon zoals alle andere dagen met regen, maaaar we hebben vandaag ook zon gezien:). Na het ontbijt gaan we naar de school. Daar worden we wederom met open armen ontvangen. We kijken de 'hele dag' (van 10.00-13.00) mee met de klas die vanaf morgen 'van ons' wordt.

De lerares komt binnen gesjokt en begint met de les. Dat de helft van de kinderen niet oplet, geen schrift heeft of omgedraaid zit lijkt haar niet uit te maken. Ze tekent een stamboom op het bord en gebaart één keer opa, oma, vader, moeder en kinderen. Daarna schrijft ze de woorden er in hindi bij moeten de kinderen alles overschrijven en tekenen. Daar wordt de rest van de les (van 45min.) aan gespendeerd. Ondertussen kijkt de lerares op haar telefoon en doet verder niks. Op het moment dat wij vragen of het altijd zo traag gaat spoort ze enkele kinderen aan om te gaan werken, maar zonder die vraag was ook dat waarschijnlijk niet gebeurd.

Dat is dus helaas het onontkoombare gevolg van een gratis school....een lerarentekort en de leraren die er zijn, zijn bijna allemaal erg ongeïnteresseerd.

Vanaf morgen zullen we de lessen Engels volledig overnemen. Gedurende 3 uur per dag.

Na de lunch hangen we nog even de toerist uit en gaan we naar 'Shilpgram Art Village' waar we een mooie rok en een tafellaken kopen:) onderweg komen we we weer vanalles tegen, inclusief kamelen dit keer!

Wij gaan snel verder met voorbereiden voor morgen!!