laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Productieve dag

Vandaag hebben we veel kunnen doen met de kinderen. We hebben kleurenmemory op het bord gedaan, werkbladen over de groentes gedaan en geverfd. Tot onze grote verbazing deden eigenlijk alle kinderen heel goed mee, dan zie je toch wat een verschil het maakt als je er een leuk spel van maakt in plaats van alleen de les oplezen en de kinderen laten overschrijven.

Niet alleen de kinderen hebben hard gewerkt, ook de directeur heeft goed zijn best gedaan. De matrassen en matrasovertrekken zijn uitgezocht (wij moesten zelfs de stof en kleur goedkeuren) en nu worden ze besteld, zodat ze arriveren als wij er nog zijn. Zo hebben straks alle kinderen een nieuw matras:). Ook de elektricien is geweest vandaag en hij zal voor morgen een offerte maken. Dat schiet dus lekker op!

Vandaag was er nog een andere vrijwilliger, ze was van Udaipur zelf en sprak redelijk Engels, maar kon niet gebaren. Leuk hoe we zelf nog moeite hebben met gebaren, maar toch al een beetje als tolk konden fungeren.

Ze vroeg hoe oud ik was en of ik getrouwd ben (dat is hier standaard de tweede of derde vraag). Zij was getrouwd, of beter uitgehuwelijkt, ze was nu een maand op de school om vrijwilligerswerk te doen, zodat ze niet thuis hoefde te zijn en kon wegvluchten van de druk thuis. Ik voelde me bijna schuldig om te vertellen dat ik uit liefde ben getrouwd, we al 10 jaar samen waren voordat we trouwden, al een paar jaar samenwoonden en dat we hier zijn omdat we dat leuk vinden en omdat we graag willen helpen.....Deze antwoorden waren totaal onwerkelijk voor haar.....Een land waar niemand wordt uitgehuwelijkt en waar je alleen trouwt uit liefde, alleen als je dat zelf wil...

Bij het community centrum lezen we eerst een boekje, de kinderen zitten allemaal muisstil te luisteren, zelfs de oudere kinderen. We maken kleurplaten en oefenen de kleuren. Tot slot zingen we een liedje en doen we een dans:)

Het was een drukke, maar leerzame dag! Morgen horen we hopelijk wat er mogelijk is qua elektriciteit/licht en wat de lockers voor de kinderen gaan kosten. We hopen dat we met ons budget alle drie de wensen van de school kunnen vervullen!

Renske

Wat leuk om jullie avonturen zo te volgen! Goed bezig hoor!