laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Kluisjes

Vandaag oefenen we het gezicht met alle onderdelen, de kinderen vinden het lastig, maar doen goed hun best. Ze zitten steeds keurig klaar wanneer we binnenkomen, in tegenstelling tot wanneer hun eigen lerares binnenkomt....

Om 11.00u gaan we samen met de directeur kluisjes shoppen. Met de tuktuk rijden we door Udaipur opweg naar een 'winkel' (lees achterafgelegen loods) waar we de kluisjes moeten keuren. Een blok kluisjes kan meteen geleverd worden, het andere blok moet nog gemaakt worden. Dus die gaan wij niet meer zien, maar dat gaat ook goedkomen. De directeur en de kinderen waren erg blij met de nieuwe kluisjes.

Terug gekomen op school bleek ook vandaag weer een kortere dag te zijn voor de kinderen die ook op school slapen, dus we kregen opeens een totaal andere klas die we nog even les moesten geven. Ik moet zeggen, het improviseren gaat ons steeds beter af!

Nu blijkt dat het hier maandag een feestdag is, een dag voor broers en zussen, waardoor de school dicht is en omdat veel kinderen ver weg wonen, hebben ze ook dinsdag nog een vrije dag. Zo gaat de tijd opeens wel heel snel!! Nog maar 4 dagen lesgeven dus:(.

Maar de kluisjes staan er, de matrassen zijn in de maak en de electricien begint morgen, dus dat loopt allemaal lekker nu:)

Bij het community center doen we vandaag kleurenmemory, de kinderen vinden het prachtig en foetelen bij het leven. Maar ach, als je als negenjarige moet zorgen voor je kleine zusje en je meestal dronken vader en het hele huishouden, dan mag je van mij best een beetje foetelen om een keer te winnen......

Morgen en overmorgen schrijven we waarschijnlijk geen blog want dan zitten wij (12uur heen en weer 12 uur terug!) in de slaaptrein op weg naar de Taj Mahal zonder internet, wooeeehooeeww!!

Kevin - Travel Active

Echt goed bezig meiden! Keep up the good work.

Groeten van het Travel Active team!

Nancy Bindels

Een hele prettige reis gewenst en enjoy (Y) :-)