laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Vrijdag

We vertrekken pas om 22.00u vanavond met de slaaptrein, dus er is toch nog tijd voor het schrijven van een blog.

Vandaag gaan we verder met het onderwerp lichaamsdelen. De onderdelen van het gezicht hebben de kinderen goed geoefend. We gaan met alle kinderen naar buiten, zonder te vertellen wat we gaan doen. Op het moment dat ik uitleg wat we gaan doen is het lachen, gieren, brullen! Ik ga op de grond liggen en een van de kinderen mag mij omlijnen met stoepkrijt. Nu is het stoepkrijt al iets bijzonders, maar een 'juf' die op de grond gaat liggen is he-le-maal het einde. Er is dan ook maar één jongen die het aandurft om een omtrek van mij te tekenen. Ondertussen staan alle docenten in de deuropening te kijken naar 'die twee gekke vrijwilligers'.

Na de pauze behandelen we het onderwerp tegenstellingen, waarbij onze tekenkunsten behoorkijk op de proef gesteld worden (zie foto's) maar gelukkig krijgen we hulp van een toekomstig kunstenaar in onze klas. Hij tekent zooooo goed!! Als cadeautje wilde hij ook een tekening van ons maken, we hebben hem een foto gegeven van ons en zijn benieuwd naar de tekening.

Bij het commumity center is het op vrijdag spelletjesdag, dus we spelen twister en uno, maken een boom van verfhanden en ook de kleurplaten zijn een groot succes. Het is tijd om afscheid te nemen van twee medevrijwilligers waarbij de meeste kinderen een kaart hebben gemaakt voor ze. Mooi om te zien hoeveel je betekent voor de kinderen in drie weken tijd. Ze zijn zo dankbaar voor alles wat je doet en blij met alle spelletjes.

En nu op naar de Taj Mahal!!

Jos

Denk dat er voor deze kids nog een wereld te ontdekken valt, super dat jullie dat zomaar doen.
Geniet van de Taj Mahal

Lily

Als jullie dit lezen zijn jullie waarschijnlijk terug van de Taj Mahal. Dat zal wel indruk hebben gemaakt! Leuk te lezen dat door middel van de meest eenvoudige spelletjes die kinderen zo enthousiast en leergierig worden. Door simpele dingen (voor ons) zoals stoepkrijt of Twister.....zo leuk! Fijne onderbreking en alweer de laatste week daar. Het vliegt om!