laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Taj Mahal

Vrijdagavond vertrekken we met zijn drieën (Laura, een Noorse vrijwilliger Camilla en Nénée) de tuktuk naar het station. Het was nog moeilijk om kaartjes te krijgen, maar daar hadden ze weer een mannetje voor. De kaartjes zijn namelijk pas om 10.00u de dag vooraf beschikbaar en dan kun je ze via internet bestellen zoals je bij ons concertkaartjes koopt, in de digitale rij dus.

Aangekomen op het station staat de trein al klaar. We hebben zeker 10 minuten nodig om uit te vinden waar onze plaatsen zijn, het blijkt dat we derde klas kaartjes hebben gekregen i.p.v. Tweede klas, waarover we verhalen hadden gehoord. Geen twee bedden boven elkaar met een gordijntje, maar drie bedden boven elkaar zonder gordijntje....aochja, je moet er iets voor over hebben he. Er zijn "schone" lakens en kussens (lees: ze zitten in een papieren zak alsof ze gewassen zijn, maar met alle vlekken en haren twijfelen we er toch aan hoe schoon ze daadwerkelijk zijn). Gelukkig wisten we al dat het koud zou zijn in de trein en hebben we een dikke trui meegenomen.

Halverwege de rit zitten er opeens een paar mannen op mijn en camilla's bed van 'personal space' is er hier niet echt sprake, maar ik slaap toch wel, later vertelt Laura dat de man zelfs op mijn bed in slaap gevallen is, maar ik sliep dus heb er niks van meegekregen.

Na 13 uur komen we in Agra, we nemen een taxi naar een hotel dat een andere vrijwilliger ons heeft aangeraden. We eten ontbijt en gaan naar de Taj Mahal. Wat is het mooi!! We hebben het geluk dat het gebouw inmiddels uit de steigers is. We hebben een gids die zich meer bezig houdt met het maken van foto's voor/van ons dan met uitleg geven over het gebouw.

We hebben helaas geen tijd meer om andere dingen te bezichtigen, dus we eten nog iets bij het hotel en gaan terug naar de trein. We hebben weer twee lage bedden en een middel, maar er zitten al 7 mensen op ons bed, die we er eerst af moeten jagen voordat we kunnen liggen. "Schone lakens" zit er dit keer ook niet meer in, maar slapen doen we toch wel.

Het was een bijzondere ervaring, maar zeker de moeite waard!

Jos

In die trein had ik wel eens een muis willen zijn !
Maar ik ben benieuwd naar jullie mondelinge verhaal over deze bijzondere reis.

Florry

Oh, oh, zo'n treinreis komt me bekend voor. Ggrrr. Maar gelukkig ben je dat snel vergeten als de bestemming de moeite waard is. Als het kan moet je natuurlijk de Taj Mahal gezien hebben. De laatste week. Geniet nog en maak de kinderen blij met julli lessen en spelletjes.

Lily

Wel erg leuke foto's heeft doe gids gemaakt. De moeite waard geweest zo te zien! Fijne laatste week :-)