laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Raksha Bandhan

Vandaag gaan we niet naar school i.v.m. Het festival Rajsha Bandhan. Een festival waarbij de liefde tussen broers en zusters wordt gevierd door middel van het uitwisselen van cadeautjes, armbanden en geld.

Dit geeft ons de tijd om de kast met spullen hier in het vrijwilligershuis eens uit te mesten, alle potloden te slijpen en een lijstje te maken van alles wat we nog nieuw kunnen kopen aan spullen om hier achter te laten.

Laura moet nog even naar de stad om haar op maat gemaakte olifantenbroek op te halen. Onderweg valt het op dat er vandaag veel meer vrouwen op straat zijn dan andere dagen. Allemaal opweg naar hun broers in hun mooiste sari's. Het straatbeeld was vandaag nog kleurrijker dan anders. Veel winkels waren dicht, maar de winkels die open waren verkochten allemaal felgekleurde armbandjes voor het festival. We proberen te pinnen zodat we de elektricien een voorschot kunnen betalen, maar blijkbaar worden de geldautomaten niet bijgevuld tijdens het festival, automaat 1 heeft geen geld, automaat 2, 3 en 4 zijn helemaal buiten gebruik, morgen dus nog maar een poging

Bij het commumity center was het ook rustig, wat wel maakte dat we veel hebben kunnen doen met de kinderen.

Helaas is het nog niet duidelijk of er morgen kinderen gaan zijn op school, maar hoogstwaarschijnlijk gaan we spelletjes doen met de paar kinderen die er wel zijn. Dan kunnen we meteen kijken of de elektricien zijn werk heeft gedaan, we kregen vandaag al bericht dat er ook nieuwe plafondventilatoren aangeschaft moesten worden, gelukkig hebben we nog budget over!!