laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

En toen was er licht....

Vandaag zou een normale schooldag worden, totdat we er op school achter kwamen dat er maar 5 kinderen van onze klas waren. De rest was nog thuis of onderweg naar school i.v.m. het festival, maar dat kwam goed uit want de leerkracht van groep 4 was niet komen opdagen, dus hadden we vandaag een samengestelde klas van groep 4/5. Geen probleem, alleen jammer dat we voor vandaag herhaling van vorige lessen hadden gepland.

Maar aoch, in improviseren zijn we inmiddels goed getrained, dus hebben we met de hele groep de voorzetsels geoefend. Stoelen en ballen mee naar buiten en oefenen maar.

We kregen van "onze" vijf leerlingen zelfs armbandjes die gekocht worden tijdens het festival, zo lief:) Ook de toekomstig kunstenaar had goed zijn best gedaan tijdens de minivakantie, onze tekening is af!!! Zo leuk en lief!

Eeeennnnnn.......er was licht en zelfs een werkende ventilator in de klas!! De handenarbeidjuf was erg blij met het licht. Nu kon ze met haar slechte ogen eindelijk zien wat de kinderen deden. Ook de kinderen viel het allemaal op dat het licht gemaakt was.

Omdat we nog budget over hebben, praten we in de pauze met de directeur. Daar komen we tot de conclusie dat hij de tweede locker nog niet heeft besteld, omdat hij niet zeker wist of wij dat goed vonden (we hadden al 10x aangegeven dat dat echt prima is). Blij als een kind belt hij meteen het bedrijf dat de lockers maakt om de tweede te bestellen. Hij verontschuldigd zich minimaal 10 keer dat hij het niet begrepen had en dat hij volledig afhankelijk was van ons budget.

We durven bijna niet meer te vragen of ze nog meer nodig hebben....maar na veel aandringen en tig keren aan te geven dat we nog budget hebben komt de vraag of we misschien poetsspullen kunnen kopen. 'jazeker, maar ook dan hebben we nog budget over'.

'oke' begint hij heel voorzichtig, de andere groep heeft wat geld achter gelaten voor het repareren van de ramen, maar dat was maar genoeg voor 7 ramen, maar er zijn 19 kapotte ramen........'

Dus wij hebben inmiddels het grootste deel van het budget besteed aan: 35 nieuwe matrassen, 35 nieuwe matrascovers, nieuwe bedrading en lampen voor 6 klaslokalen, twee nieuwe plafondventilatoren, 12 nieuwe ramen, 2 kluisjesblokken, spelletjes, boeken, potloden etc, poetsspullen voor een heel jaar en iets lekkers voor alle 200 kinderen als we weg gaan vrijdag. Goed besteed, al zeg ik het zelf:) en dat allemaal dankzij jullie hulp!!

Roy

Een hoop mooie dingen gerealiseerd voor de kinderen daar, chapeau :-)

Pieke

Sjiek wat er allemaal geregeld is doordat er door jullie zo fanatiek geld is ingezameld van tevoren! Zomaar ineens weer licht en verkoeling... en al die andere dingen die voor ons zo vanzelfsprekend zijn.

Jos

Geweldig dat jullie zoveel hebben kunnen realiseren met jullie budget. Petje af.