laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Voorlaatste dag

Nadat de site er gisteren uitklapte op het moment dat we het verhaal wilde opslaan hierbij alsnog onze blog vsn donderdag!

Ook vandaag was het weer een verrassing wat we zouden aantreffen op school. Op de 15e is er weer een nationale feestdag: Independence day. De kinderen op school beginnen vijf dagen van te voren al met oefenen in het stadion voor dit feest, dus de school was vrijwel leeg toen we aankwamen. De kinderen arriveerden pas om 11 uur (het bleken toch maar weer 6 kinderen van onze klas te zijn, de rest was nog steeds niet terug) en mochten dan ook nog lunchen, dus ons programma was weer lekker kort.

We kwamen aan met vier grote zakken schoonmaakspullen, zoals wc-reiniger, vloerreiniger, dweilen en vloerwissers. De man was zeer blij toen hij de spullen zag en stopte alles snel in de kast. Nu is zijn jaar voorraad ook weer aangevuld :).

Ook het geld voor de kluisjes en de matrassen is afgegeven aan de directeur, omdat de matrassen morgen geleverd worden op onze laatste dag! De lampen zijn gemaakt, dus elk lokaal heeft nu licht. Sommige ventilatoren zullen nog gemaakt worden, ipv hele nieuwe te kopen om kosten te besparen, maar dat zal nog even duren.

In de community centre was het vandaag een stuk drukker, maar met de hulp van de drie nieuwe vrijwilligers was het goed te doen en kregen we onze werkbladen gemaakt.

Vanavond zijn we met z'n zessen gaan uiteten, omdat drie vrijwilligers naar de Taj Mahal gaan en wij naar een ander dorp, dus dat zou de laatste keer zijn dat we echt samen zijn.

Na het eten moesten we nog even 200 traktatiezakjes maken met al het lekkers dat we gekocht hadden. Gelukkig hielpen de andere meiden mee en waren we in 20 minuten klaar. Nog even onze spullen verzamelen die we op school achter willen laten en dan naar bed voor onze laatste schooldag :(.