laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Dag 5

Dag 5 begon dit keer met zon (wauw!) Alhoewel dit na 2 uur veranderde in een gigantische stortbui met rivieren over de wegen, maar de rest van de dag was het droog:).

Vandaag hebben we voor het eerst les gegeven aan groep 5. Thema fruit op diverse manieren. Jezelf duidelijk maken met plaatjes op het schoolbord en de woorden erbij geschreven in Engels en in Hindi blijkt makkelijker dan vooraf gedacht. Al begon op een gegeven moment een van de kinderen hard te lachen en maakte ons duidelijk dat een word in Hindi op de kop hing, oeps. Het is ons gelukt om de kinderen in 2.5 meer te leren dan in de 25 minuten van gisteren (schouderklopje voor ons). De lerares was zelfs verbaasd dat de kinderen stil zaten te schrijven. Het is verbazingwekkend te zien dat de kinderen in de pauze alleen een balletje en een stok hebben om softbal mee te spelen. Al lijken zich zich hiermee ook prima te vermaken.

Na de lunch vertrokken we naar de community centre waar kinderen van arme ouders bij kunnen leren en daarmee van de straat zijn. Alle leeftijden waren aanwezig en werden verdeeld over drie groepen. Lezen, spelling, grammatica, het abc en 1-10 werden geoefend. De verhalen van de kinderen in het community centre waren heftig.

Na deze drukke dag hadden we nog wat tijd voor onszelf. We zijn lekker gaan eten en drinken (:)) met 4 anderen. Vanuit het restaurant hebben we een prachtig uitzicht over het meer. Na een week rijst is het werkelijk zo genieten van een pizza.

Lily

Klinkt allemaal goed. Zo heb je ook voldoening van de lessen. Kinderen zijn dan ook wel gemotiveerd en jullie ook. Meer dan die juf die met haar telefoon zat te spelen :-)
Die pizza zal ook wel stukkie duurder zijn dan rijst hihi.... Toen ik bij Roy in China was (7 jaar geleden) hebben we de eerste beste avond pizza gegeten. Kostte 60 euro!! Voor 3 personen....normaal chinees eten nog geen 5 euro per persoon! Naar kan me voorstellen dat je niet 3 weken rijst wil eten!

Nenee Theunissen

Qua prijs was de pizza niet duurder dan andere dingen op de kaart:):)