laura-en-nenee-udaipur.reismee.nl

Anders dan verwacht

Vandaag gaan we optijd naar school, niemand kan ons vertellen waarom we een half uur eerder vertrekken dan normaal, maar prima. Op school is de Hindi les nog bezig als we aankomen. We hebben veel voorbereid voor vandaag, waaronder ook een gesprek met de directeur over onze donatie.

De directeur spreekt slecht Engels dus we hebben de coördinator gevraagd om te tolken. De afspraak is om 10.00u. Om 9.30u beginnen we met onze les. De lerares komt met de vraag of we even de Engelsles uit het boek willen doen, tuuurlijk dat doen we wel even, een compleet verhaal in Hindi gebarentaal 'vertellen'. Wonder boven wonder lijken de kinderen het verhaal redelijk te begrijpen:):).

Dan is het tijd om naar de directeur te gaan. Hij zit er helemaal klaar voor:). Hij vertelt ons dat ze eerst de oude matrassen willen recyclen tot nieuwe en ons dan kan vertellen hoeveel nieuwe matrassen er nodig zijn. Verder zou hij graag kluisjes hebben voor de kinderen, zodat ze hun eigen persoonlijke spullen kunnen opbergen. Ook is het repareren van de bedrading van het licht wenselijk. Wat wij heel goed begrijpen aangezien we al dagen elk woord op het bord moeten vingerspellen voor de kinderen omdat het te donker is om het te lezen van het bord. Echter lijkt het fiksen hiervan geen gemakkelijke opgave te zijn. De eerste electricien is bijna geëlektrocuteerd waardoor hij niet meer wilde komen, de tweede vroeg een bedrag waar je in Nederland zelfs van schrikt en de derde werd opgebeld door de tweede dat hij niet moest gaan omdat het zijn opdracht was....."even" het licht laten maken is er dus niet echt bij en daarbij moet veel vernieuwd worden aan draden. Maar het was een goed gesprek en de directeur zou voor morgen proberen uit te zoeken wat alles kost en wat dus de mogelijkheden zijn.

Na het gesprek werden de kinderen opgehaald..uuhhhh???... "oh heeft niemand jullie verteld dat de kinderen elke laatste dag van de maand maar een halve dag school hebben?" nee dus:) Och zo is onze voorbereiding voor morgen ook al klaar.

's Middags bij het community center nemen we de parachute met ballonnen en strandballen mee. De kinderen zijn er zo enthousiast over dat het een grote chaos wordt, maar aoch ze hebben lol, zijn super blij met hun ballonnen en schreeuwen het uit van de pret en dat is toch het allerbelangrijkste.

Morgen weer een dag om te zien of ons plan uitvoerbaar is:) let it go, let it flow:):)